Köpvillkor

Julklappar

* Förlängt öppet köp fram till 16 januari 2018.
* Beställ senast 21/12 för leverans innan jul.
* Betala först i slutet av januari, välj Klarnas julkampanj i kassan.

Allmänt

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att handla hos oss. Alla försök till bedrägeri polisanmäls.

Priser och kampanjer

Alla våra priser anges inkl. moms 25%. I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive moms, frakt och betalning. Våra priser på utländska varor kan variera med den svenska kronans kurs och du kan därför se olika priser vid olika tillfällen. Alla våra erbjudanden gäller så länge lagret räcker.

Anmäl dig gärna till vårt Nyhetsbrev längst ned på sidan för att ta del av bra erbjudanden och kampanjer. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel som kan uppstå på denna webbsida. OBS - priserna som visas i vår webbutik gäller endast vid köp online.

Orderbekräftelse

Direkt efter att du gjort din order skickas automatiskt en orderbekräftelse via e-post med information om din beställning till den e-post adress som uppgavs vid registreringen. Kontrollera alltid din orderbekräftelse så att allt stämmer. Har du inte fått någon bekräftelse kan du ha uppgett en felaktig e-post, kontakta i detta fall vår kundtjänst. Undrar du över något eller vill göra ändringar kontaktar du oss direkt på order@guapo.se När paketet är skickat från oss får du en föravisering via e-post eller sms att din leverans är på väg.

Följ din order

Du som har valt fraktsättet "Posten MyPack" kan spåra din försändelse efter att den lämnat vårt lager via Postens egna sida. OBS att fraktsättet "Posten Varubrev" inte är spårbara försändelser. Du kan när som helst logga in på din profil för att se hur långt din order har behandlats och om den är skickad.

Frakt & Leverans

Vi har valt att samarbeta med Posten på grund av deras trygga och snabba leveranser av varubrev på mindre varor samt deras många och spridda utlämningsställen.

Fraktkostnad & Leveranstid

Från 29 kr inom Sverige. Fri frakt på alla beställningar över 995 kr!
1-2 arbetsdagar med Posten Varubrev.
1-3 arbetsdagar med Posten MyPack.
Gäller lagervaror. Beställningsvaror kan ha längre leveranstid.

Posten varubrev

1-2 vardagar (delvis spårbart). Frakt från 29 kr. Fraktfritt över 995 kr.
Snabbaste leveranssättet som delas ut till mottagaren redan vardagen efter inlämning. Ditt paket kommer direkt till din brevlåda om det inte är skrymmande. Skrymmande paket går till ditt närmaste utlämningsställe och hämtas efter att du blivit aviserad via sms eller e-post. Varubrev kan endast skickas på försändelser upp till 2 kg. På varubrev finns inget kollinummer för spårning och vi ansvarar ej för dessa försändelser. Kontakta vår kundtjänst om ditt varubrev inte kommit fram så hjälper vi dig göra en reklamation till Posten. Välj Posten MyPack om du vill ha en försäkrad försändelse som är spårbar.

Posten MyPack

1-3 vardagar (spårbart). Frakt 79 kr. 
Snabb pakettjänst när du vill kunna spåra din försändelse! Ditt paket är framme på ditt utlämningsställe inom 1-3 vardagar, se www.posten.se för exakta leveranstider. När vi har skickat ditt paket får du en föravisering och hämtar sedan ut ditt paket på närmsta utlämningsställe efter att du mottagit en avisering från Posten via sms eller e-post. Du spårar din order via www.posten.se med ditt Kolli-ID (sändningsnummer) som finns i ditt leveransbesked alternativt kan du maila vår kundtjänst och be om numret.

Handla online - Hämta i butik!

Fraktfritt!
Hämta din order i vår butik till samma låga priser som på nätet! Hämtning av din order i vår butik på Smedjegatan 5 i Luleå är kostnadsfritt. Du handlar som vanligt och gör klart betalningen online. Invänta e-post om att ordern finns klar för upphämtning. Medtag ordernummer samt giltig legitimation.

Beställning på lagervaror är oftast klar för upphämtning samma dag (invänta ändå e-post avisering) medan beställningsvaror kan ta lite längre tid. Efter lagd order meddelar vi dig alltid via e-post om beräknad leveranstid.

Utrikes Varubrev:

Leveranstiden för Posten Varubrev till övriga länder varierar beroende på vilket land du skickar till. Ordern får väga högst 2 kg (ej spårbart). Kontakta oss på info@guapo.se om du vill veta hur lång leveranstiden är till ditt land.

Lagerstatus / Leveranstid:

Snabba leveranser är viktiga för oss. Vi gör alltid vårt bästa för att du ska kunna få en så snabb leverans som möjligt och eftersträvar "leverans redan nästa dag" vilket gäller på alla våra lagervaror. Gör du en order innan kl. 14.00 har du den oftast redan dagen efter. Beställer du en beställningsvara varierar leveranstiderna och vi meddelar dig via e-post efter lagd order om beräknad leveranstid.

Du hittar lagerstatus "i lager" eller "beställningsvara" på samtliga produkter till höger om priset inne på varan. Vi reserverar oss för eventuell felmarginal på våra lagerstatusar.

Betalsätt

Hur kan jag betala?

Betalningsalternativ Online
I våra webbutiker kan du betala din order direkt med betal och kreditkorten: American Express, VISA och Mastercard. Du kan även använda Klarna Direkt eller Direktbetalning via din internetbank,

Vill du inte betala direkt kan du välja att få din beställning mot Klarna faktura (14 dagar, helt utan fakturavgifter) eller Klarna Konto (delbetalning). Du kan även välja att Förskottsbetala din order till vårt egna bank giro.

Läs mer om de olika betalsätten nedan.

Betalningsalternativ i Butik
När du besöker vår butik i Luleå kan du betala kontant eller med de flesta betal och kreditkorten inklusive American Express.

Nedan ser du våra olika betalsätt och de flesta av dem är kostnadsfria! För att göra betalningen så smidig och säker som möjligt använder vi oss av Klarnas Checkout kassa när du handlar online. En smidig lösning där alla olika betalsätt är samlade i en och samma betallösning. Om du inte vill att ditt köp ska gå via Klarna kan du lite längre ned i kassan välja att förskottsbetala din order till vårt eget bankgiro nummer.

Klarna Faktura

Kostnadsfritt - betala efter leverans!
Handla tryggt och enkelt genom att först få hem dina varor och därefter betala. En perfekt service så att du kan se varorna i verklighet innan du betalar för dem. Fakturan skickas till din angivna e-post så snart vi har skickat iväg din order. Du får därför fakturan precis innan ditt paket finns att hämta.

När du har fått din order har du upp till 14 dagar på dig att betala. Önskar du förlänga betaltiden så kan du logga in på Mitt Klarna och få ytterligare 10 dagar helt gratis.

> Läs mer om Klarna Faktura

Faktura företag 

Vi stödjer numera även företagsköp i vår Klarna Checkout kassa och du som köpare kan enkelt skifta mellan att handla som företag och som privatperson. Köpare identifieras med organisationsnumret och kan välja separata frakt– och faktureringsadresser.  Företaget måste i dagsläget vara registrerat i Sverige.

Kortbetalning

Betala direkt - kostnadsfritt!
Pengarna dras automatiskt när varan skickas och inga extra avgifter tillkommer. Vår kortbetalning går via Klarna och vi accepterar betal och kreditkorten: American Express, VISA och Mastercard. Du väljer kortbetalning i steg 2 i Klarna checkout kassan, efter att du valt att slutföra din order.

Klarna Direkt

Betala direkt - kostnadsfritt! 
Med Klarna Direkt betalar du direkt i kassan med Mobilt BankID. Pengarna dras först när vi skickat dina varor. Du slipper hålla reda på kreditkort, bankdosa, telefonnummer eller en extra app. Det enda som behövs är Mobilt BankID.

> Se Klarnas video som beskriver hur det funkar.

Direktbetalning via din internetbank

Betala direkt - kostnadsfritt! 
Betala enkelt och tryggt via direkt banköverföring. Du dirigeras om till din banks hemsida och utför köpet därigenom, precis på samma sätt som du betalar dina räkningar. Våra direktbetalningar via bank sköts av Klarna

Klarna Konto (delbetalning)

Betala av dina köp i egen takt!
Dina köp samlas på en månadsfaktura. Det betyder en enda betalning och du kan betalar den med ett klick på Klarnas hemsida eller i Klarnas app. Det är smidigt.

Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp. Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad. Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång . En aviavgift om 29 kr oavsett antal köp tillkommer. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.

>Läs mer om Klarna Konto

Förskottsinbetalning

Betala till vårt egna bank giro
Om du inte vill använda någon utav Klarnas betalsätt kan du välja att förskottsbetala din order via din internetbank till vårt egna bankgiro 5621-5734 (Swedbank). Du hittar betalsättet längst ned i kassan - under själva Klarna checkout kassan (där du fyller i din e-post och liknande). När du godkänt din beställning ser du den totala kostnaden inklusive frakt som du ska betala in. Gör därefter din inbetalning till vårt bank giro nummer och ange alltid ordernumret som referens/meddelande. Så fort vi mottagit din betalning skickar vi varorna (normalt inom 1-2 bankdagar.)

Sekretess & Säkerhet

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Dina kunduppgifter hanteras konfidentiellt och du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.



För att göra betalningen så smidig och säker som möjligt använder vi oss av Klarnas Checkout Kassa där du kan välja mellan flera olika betalsätt i en och samma betalningslösning. Inga extra avgifter tillkommer oavsett vilket betalsätt du väljer!
> Läs mer om Klarnas dataskyddspolicy här

Byte & Retur

Ibland blir det inte helt rätt men vi hoppas ändå att du är nöjd med din upplevelse hos oss! Nedan följer info om hur du returnerar varor. Vi kan tyvärr inte erbjuda fria returer så returportot står du som kund själv för. Vill du avbeställa en order måste du meddela vår kundtjänst detta via mail så snart du gjort den. Har vi hunnit packa ordern och skapat frakthandlingar är du som kund skyldig att mottaga försändelsen som sedan kan returneras enligt returrätten. För outlösta paket som kommer i retur till oss debiteras kunden kostnaderna för returfrakt och hanteringskostnad

Byte?

Önskar du göra ett byte ber vi dig för snabbare hantering att lägga en ny order på den önskade varan.Du kan även bifoga en lapp i paketet med varan du önskar byta till men då tar det några dagar extra. Ny fraktkostnad tillkommer och faktureras separat vid utskick av den nya varan.

Returrätt

Vi vill självklart att du ska vara nöjd med din vara men om den inte är som du föreställt dig har du full retur – och bytesrätt i 14 dagar när du handlat hos oss. Vid retur ska varan skickas i originalskick. Varan ska vara oanvänd och ha med alla originalförpackningar som ska komma till oss i ursprungligt skick. Vi kan tyvärr inte erbjuda fria returer så returportot står du som kund själv för. (Vi tar inte ut någon returavgift eller liknande). Vi kommer att behandla din retur så snart den kommer in till oss och du får då ett mail med en ny uppdaterad version på antingen din faktura eller ditt kortköp.

OBS - Rakknivar är en hygienprodukt och kan endast returneras om plomberingen inte är bruten. Vill du kunna byta underkläder måste du själv uppge vid ordertillfället att du önskar dessa plomberade.

Viktig info gällande rakknivar: om du upplever en defekt på en köpt Dovo rakkniv kan vi reklamera detta genom att skicka kniven direkt ned till fabrik. OBS - Dovo tar endast emot reklamationer om kniven inte varit hos tredje part , d.v.s. s den får ej ha varit på slipning. Upplever du något fel ska du alltså reklamera kniven till oss innan du skickar den till någon annan för att vi ska kunna hjälpa dig. Kontakta vår kundtjänst på order@guapo.se vid reklamationer.

För att returnera en vara gör du så här:
Skicka varan/varorna paketerade som de kom i originalemballage med Posten till adressen:

Guapo i Luleå AB
Smedjegatan 5
972 35 Luleå

Bifoga namn med returen. Du ansvarar för att returen kommer fram till oss. Skicka ej som Rek, paket eller mot postförskott, vi har ej möjlighet att lösa ut dessa returer. Vi kommer att behandla din retur så snart den kommer in till oss. Räkna med ca 5 vardagar från det att du skickat returen. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras. På grund av hygieniska skäl bytes underkläder och rakknivar endast om de är plomberade. Du måste meddela vår kundtjänst innan order om du önskar få dessa plomberade.

Återbetalning 

Vid återbetalning återbetalas dina pengar inom 30 dagar oavsett betalsätt.
Returen är först godkänd då varan inspekterats av vår personal. Returnerar du delar av sändningen återbetalas endast priset för de varor som returneras. Den ursprungliga fraktkostnaden och returfrakten (enligt Postens portotabell) återbetalas ej.
 
Vid betalsättet Klarna Faktura behöver du inte betala för varor som du vill returnera. Din faktura eller delar av den kommer att krediteras av oss så snart vi mottagit din retur. OBS - om förfallodatum på fakturan går ut innan vi mottagit din retur måste du göra inbetalningen till Klarna för att undvika påminnelseavgift alternativt själv flytta fram förfallodatum på fakturan. Detta kan göras via Klarnas självservice som finns på www.klarna.se alternativt kontakta Klarnas kundservice på 08-120 120 10. Om du betalt in din faktura innan din retur registrerats kontaktas du av Klarna för återbetalning.

Har du betalt med kontokort eller direktbetalning kommer pengarna att sättas tillbaka på det konto de dragits ifrån inom 5-10 arbetsdagar efter godkänd retur.

Vid betalsättet förskottsinbetalning till vårt egna bank giro bifogar du ditt kontonummer så gör vi en återbetalning till ditt konto.

Reklamation

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att din vara är felfri inom 7 dagar från att du mottagit den. Om det är något fel på din vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst på order@guapo.se  För att ta emot en reklamation behöver vi en skriftlig beskrivning via mail med felbeskrivning samt bild som styrker detta. Vi står för returfrakten vid en godkänd reklamation och returporto enligt Postens tabell återbetalas i efterhand.

Om felet uppstår efter en längre tid och garanti finns på varan är det vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att felet eller defekten man anmärker på, fanns redan vid leveranstillfället. Vid en reklamation ersätts du alltid med en ny likadan vara. Om den reklamerade varan är slut och vi inte kan ersätta den med en ny vara återbetelas varan. Om du reklamerar en vara som har transportskador svarar vi alltid för kostnaden men du måste själv anmäla dessa till posten på bestämmelseorten.